• Aktualności

  • Aktualności

        • Kręci mnie mój zawód
          • Kręci mnie mój zawód

            W dniu 29.09.2025 r. w mHotel w Łodzi przy ul. Św. Teresy od Dzieciątka Jezus 111 miała miejsce wyjątkowa uroczystość - Gala podsumowująca IV Wojewódzki Konkurs pt. „Kręci mnie mój zawód”. Organizatorem konkursu i uroczystości było Centrum Rozwoju Edukacji Województwa Łódzkiego we współpracy z Departamentem Edukacji Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi oraz Politechniką Łódzką. Patronat nad przedsięwzięciem objęli Marszałek Województwa Łódzkiego oraz Łódzki Kurator Oświaty. Przedmiotem konkursu było stworzenie filmu promującego wybrany zawód oraz zachęcenie młodych ludzi do świadomego budowania swojej kariery zawodowej. W wydarzeniu wzięły udział  zainteresowane szkoły podstawowe, ponadpodstawowe i policealne z województwa łódzkiego, w sumie ok. 200 osób. Wśród nich byliśmy i My. Mieliśmy duże powody do dumy. Kapituła konkursu nagrodziła Aleksandrę Dudkiewicz i Lidię Hamrin z klasy 1e za film promujący zawód projektanta wnętrz. Dziewczyny zajęły zaszczytne III miejsce w kategorii szkoły ponadpodstawowe i otrzymały cenne nagrody. Po części oficjalnej uroczystości wszyscy uczestnicy konkursu udali się do hotelowej restauracji na poczęstunek, aby móc podzielić się ze sobą wrażeniami po gali. Każdy uczeń otrzymał również drobny upominek-pamiątkę. Ola, Lidia, Nela, Oskar dziękujemy za Wasze zaangażowanie, oryginalność i poświęcony czas na dodatkową pracę. Dla nas wszyscy jesteście wygrani.

            Poniżej przedstawiamy nagrodzony film Oli i Lidii

        • Licealiada w biegach przełajowych
          • Licealiada w biegach przełajowych

            W dniu 18 września 2025r reprezentacja dziewcząt i chłopców XXIX LO brała udział w Mistrzostwach Łodzi Szkół Ponadpodstawowych w Sztafetowych biegach przełajowych. Obie drużyny z pełnym zaangażowaniem i poświęceniem reprezentowała naszą szkołę.

            Choć nie udało nam się stanąć na podium, to jesteśmy dumni z osiągnięć naszych uczniów.

        • Licealiada w koszykówce 3x3
          • Licealiada w koszykówce 3x3

            Dziś odbyły się Mistrzostwa Łodzi Szkół Ponadpodstawowych w Koszykówce 3x3 Nasi chłopcy dali z siebie wszystko i wyszli z grupy, a do ćwierćfinału zabrakło tylko 1 punktu.

            Brawo Kuba, Filip, Nikodem i Bartosz.

        • Licealiada w koszykówce 3x3
          • Licealiada w koszykówce 3x3

            Dziś odbyły się Mistrzostwa Łodzi Szkół Ponadpodstawowych w Koszykówce 3x3 dziewcząt. Tym razem medalu nie zdobyliśmy ale nasza młoda drużyna (1 i 2 klasa) dała z siebie wszystko.

            Brawo Hania, Marysia, Zoja i Maja.

        • Czujka w każdym domu
          • Czujka w każdym domu

            W dniu 18 września 2025 r. miała miejsce interesująca wizyta związana z kampanii: Czujka w każdym domu. Przedstawiciel Straży Pożarnej przekazał na ręce Pani Dyrektor dwa plakaty, które zostaną wywieszone na terenie szkoły. Ich treść stanowi bardzo poważne ostrzeżenie. Chodzi o nasze bezpieczeństwo. 

            Nowe przepisy wchodzą sukcesywnie w kolejnych latach. Ale już dzisiaj warto przyjrzeć się tematowi.

            Link do strony:

            https://simpl.rent/artykuly/nowy-obowiazek-wlascicieli-czujniki/

        • TYDZIEŃ ZAPOBIEGANIA PRZEMOCY RÓWIEŚNICZEJ
          • TYDZIEŃ ZAPOBIEGANIA PRZEMOCY RÓWIEŚNICZEJ

            Na potrzeby realizacji Programu Wychowawczo – Profilaktycznego Szkoły oraz obchodów Tygodnia Przeciwdziałania Przemocy zostaną zrealizowane zadania przewidziane do realizacji w ramach Szkolnego Programu Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej POWIEDZ STOP RAZEM Z NAMI!

            W ramach tego Programu odbędą się:

            1.  Spotkania uczniów z przedstawicielami władzy dotyczące profilaktyki zachowań związanych z przemocą:
            • Warsztaty profilaktyczne we wszystkich klasach pierwszych, które poprowadzi Straż Miejska pt. „RACJONALNY, ROZWAŻNY, POTRZEBNY” mające na celu podniesienie wiedzy z zakresu odpowiedzialności prawnej oraz konsekwencji wynikających z naruszenia przepisów w kontekście ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Podniesienie świadomości zagrożeń związanych z uzależnieniami. Uświadomienie niebezpieczeństw związanych z handlem ludźmi (29.09.2025).
            • Prelekcja Policji dla klas nt. odpowiedzialności prawnej nieletnich oraz prawnych konsekwencji hejtu w Internecie (30.09.2025).
            1. Zintegrowane działania szkolnych specjalistów skierowane do całej społeczności szkolnej:
            • Pedagog  i psycholog szkolny zaproponuje Wychowawcom klas 1 - 4 obejrzenie wraz z młodzieżą Serialu  „Nieobojętni” Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, mówiącego o tematyce zapobiegania krzywdzenia nieletnich oraz przeprowadzenie na tej podstawie lekcji wychowawczej połączonej z dyskusją na temat dylematów związanych z informowaniem o przemocy  - rola świadka przemocy.

            Link do ww. materiału: https://fdds.pl/co-robimy/kampanie/reaguj.html

            • Pedagog i psycholog szkolny przeprowadzi w wybranych klasach drugich i trzecich zajęcia warsztatowe: Hejt? Nie wchodzę! Jak reagować i zapobiegać. Zajęcia zostaną przeprowadzone na podstawie materiałów Kampanii Fundacji Instytutu Lema pt. Ogarnij hejt oraz materiału "Jak poradzić sobie z hejtem w sieci" https://www.youtube.com/watch?v=c-220ALvv7s
            • Wychowawcy klas 1-4 przeprowadzą podczas godzin wychowawczych warsztaty profilaktyczne i prelekcje, na podstawie udostępnionych przez MEN materiałów, na następujące tematy:

            1a Warsztaty profilaktyczne: Techniki radzenia sobie ze stresem.

            1b Warto rozmawiać o problemch oraz  ścieżka  pomocy w przypadku cyberprzemocy.

            1c Zajęcia warsztatowe dotyczące emocji.

            1d Warsztaty psychoedukacyjne: Bullying - jak go określić?

            2a Warsztaty profilaktyczne: Przeciwdziałanie hejtowi i przemocy rówieśniczej.

            2b Warsztaty profilaktyczne na temat zjawiska agresji i przemocy. Projekt wychowawczy: plakaty przygotowane przez młodzież.

            3a Warsztaty profilaktyczne Dylematy lojalności. Dlaczego czujesz to co czujesz? Jak radzić sobie ze stresem? Cyberprzemoc.

            3b Warsztaty profilaktyczne: Przeciwdziałanie hejtowi i przemocy rówieśniczej.

            3e Warsztaty profilaktyczne Patologie społeczne: Stereotypy i uprzedzenia jako przyczyna zjawisk patologicznych.

            3f Warsztaty profilaktyczne na temat zjawiska agresji i przemocy.

            3d Warsztaty  profilaktyczne: Cyberbulling i przeciwdziałanie przemocy. Jak zadziałać, kiedy doświadczamy cyberprzemocy?

            4a Warsztaty profialktyczne: Przeciwdziałania przemocy rówieśniczej.

            4c Warsztaty profilaktyczne: Jak bronić się przed nieczystymi chwytami w dyskusji.

            4d Warsztaty profilaktyczne: Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej.

            4e Warsztaty profilaktyczne: O czym najtrudniej powiedzieć dorosłym? Dylematy lojalności.

            • Doskonalenie nauczycieli: Pedagog prześle wychowawcom i nauczycielom materiały szkoleniowe dotyczącyce radzenia sobie z cyberprzemocą i hejtem w klasie szkolnej.
            • Wszyscy rodzice uczniów otrzymają od szkolnych specjalistów linki do webinarów oraz inne materiały na temat rozpoznawania sygnałów świadczacych o doznawaniu przez dziecko przemocy w Internecie i postępowaniu w przypadku powzięcia od dziecka informacji o przemocy rówieśniczej w klasie.
        • Spotkanie z rodzicami uczniów klas drugich
          • Spotkanie z rodzicami uczniów klas drugich

            W dniu 17 września 2025 w naszej szkole odbyło się spotkanie dyrektora oraz nauczyciela z rodzicami uczniów klas, w których przewidziano realizację edukacji zdrowotnej.

            Na spotkaniu przedstawiono cel, program, materiały, w oparciu o które to dokumenty stworzono plan realizacji nowego przedmiotu.

            Rodzice biorący udział w spotkaniu zainteresowani byli sposobem organizacji i realizacji  w praktyce tego przedmiotu.

            Wnioski ze spotkania:

            1. Istnieje zasadność wprowadzenia przedmiotu do szkół.

            2 Jest zrozumienie społeczne dla konieczność edukowania młodzieży w zakresie edukacji zdrowotnej.

            3. Niestety dodatkowa godzina stanowi dosyć duże obciążenie dla uczniów, którzy już mają wiele dodatkowych zadań i zwyczajnie zaczyna brakować na ich realizację czasu.

            4. Dobrowolność wprowadza destabilizację i trudności organizacyjne.

            Mocno podkreślano to, że złym pomysłem jest czas i sposób w jaki się ten przedmiot wprowadza.

            W związku z zebranymi uwagami i postulatami w szkole zostanie przeprowadzona kampania informacyjna wśród młodzieży, która ma na celu zainteresowanie uczniów przedmiotem oraz sposobem jego realizacji, ponieważ rodzice zwrócili uwagę na fakt, że dzieci podkreślają, iż stanowić to będzie dla nich dodatkowe obciążenie.

            Dziękujemy rodzicom za przybycie, za cenne uwagi i sugestie. 

            Podsumowując:

            Wspólnie uznaliśmy, że warto promować zdrowy styl życia, wskazywać naszym dzieciom czyhające na nich zagrożenia i wzmacniać ich emocjonalnie w świecie, który nas otacza.

            Szkoła musi nadążać za zmianami i wyzwaniami cywilizacyjnymi. 

            Liczymy zatem na wspólną aktywność i zrozumienie oraz współpracę. 

            Do 25 września 2025 r. - można się zastanowić, przyjrzeć tematowi raz jeszcze i podjąć decyzję.

            Dyrekcja szkoły i nauczyciele uczący - zapraszają do kontaktu. (prosimy umawiać się przez sekretariat).

        • Otwarcie sezonu debat oksfordzkich
          • Otwarcie sezonu debat oksfordzkich

            W poniedziałek 15 września w Centrum Dialogu im. Marka Edelmana odbyła się pierwsza w roku szkolnym 2025/2026 debata oksfordzka, dotycząca roli państw średniej wielkości w polityce międzynarodowej, zorganizowana przez Stowarzyszenie Dialogu Młodzieży. Wydarzenie poprzedził wykład dr. Przemysława Piotra Damskiego z Uniwersytetu Łódzkiego "Między młotem megalomanii a kowadłem niemocy. Polska w polityce międzynarodowej".

            W debacie wzięła udział Matylda Sołtysik z kl. 4B. Wraz z uczniami łódzkich liceów ogólnokształcących dyskutowała na temat wyzwań i możliwości, które w XXI w. stoją przed państwami średniej wielkości.

            Nasza reprezentantka wykazała się bardzo dobrym przygotowaniem merytorycznym, umiejętnością logicznego argumentowania oraz kulturą dyskusji, która jest fundamentem debat w stylu Oxford Union. Jej mowa spotkała się z uznaniem zarówno ze strony przeciwnej drużyny, jak i publiczności.

        • ZNAK JAKOŚCI W I EDYCJI KONKURSU „Bezpieczna Szkoła – Świadomy Uczeń” 2025
          • ZNAK JAKOŚCI W I EDYCJI KONKURSU „Bezpieczna Szkoła – Świadomy Uczeń” 2025

            Z radością informujemy, że nasza szkoła zdobyła prestiżowy Certyfikat „Bezpieczna Szkoła – Świadomy Uczeń” w I edycji Ogólnopolskiego Konkursu Rankingowego (2025).
            Zostaliśmy wyróżnieni przez Fundację Wspierania Jakości i Innowacji z siedzibą w Krakowie prestiżową nagrodą za szczególne osiągnięcia w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa naszym uczniom, realizację działań edukacyjno - profilaktycznych oraz współpracę z instytucjami odpowiedzialnymi za ochronę dzieci i młodzieży.

            Dyrektor szkoły Pani Katarzyna Paliwoda przygotowała wniosek, w którym przedstawiła szereg działań realizowanych w Bytnarówce, w okresie ostatnich 5 lat. Działania te zostały pozytywnie ocenione przez Komisję Konkursową. Szkoła uzyskała certyfikat oraz logo, które będzie na stałe prezentowane na szkolnej stronie.

            Serdecznie dziękujemy Fundacji Wspierania Jakości i Innowacji za zaproszenie do udziału w konkursie oraz za wyróżnienie i wysoką ocenę naszych wysiłków. Wyróżnienie stanowi wyraz uznania dla podejmowanych przez nas działań na rzecz bezpieczeństwa i edukacji, dlatego jesteśmy dumni z tej nagrody.

        • Otwarcie Sezonu Debat – Debata Oxford Union w Centrum Dialogu im. Marka Edelmana
          • Otwarcie Sezonu Debat – Debata Oxford Union w Centrum Dialogu im. Marka Edelmana

            W poniedziałek 15 września 2025 r. delegacja uczniów koła debatowego naszej szkoły weźmie w niej udział. 

            Oto skład naszej delegacji:

            Lena Szwarc 3bMatylda Sołtysik 4bMateusz Przybyszewski 3dLaura Dudowicz 2bFilip Wojciechowski 3bKrzysztof Sencio 2bKrzysztof Lichawski 4eKrzysztof Maćczak 4eAleksander Zbaliszyn 4eNatalia Kotecka 4eNatalia Zielińska 2bRóża Miłobędzka 2b 

            Organizatorem jest Stowarzyszenie Dialogu Młodzieży zapraszając na to wyjątkowe wydarzenie, które zainauguruje rok akademicki / szkolny w duchu intelektualnej dyskusji i krytycznego myślenia o współczesnym świecie. 

            Punktem centralnym spotkania będzie debata w formule Oxford Union, które podejmie wyzwanie analizy tezy:

            „Rosnąca rola państw średniej wielkości w polityce międzynarodowej w XXI wieku jest równie prawdopodobnym scenariuszem, co dalsza dominacja tradycyjnych mocarstw, ponieważ globalizacja, postęp technologiczny i fragmentacja sojuszy tworzą warunki sprzyjające zarówno decentralizacji, jak i konsolidacji siły na arenie światowej.”

            Podczas wydarzenia wystąpią najlepsi mówcy Stowarzyszenia Dialogu Młodzieży, którzy w klasycznej formule Oxford Union zmierzą się ze sobą na argumenty. W specjalnie wydłużonej wersji debaty każdy z uczestników będzie miał aż 20 minut na prezentację swojej mowy, co pozwala na pogłębioną analizę tematu i dogłębną wymianę poglądów. Dyskusja będzie okazją do zmierzenia się z fundamentalnymi pytaniami o przyszłość dyplomacji, globalnego układu sił oraz o rolę państw Europy Środkowej w kształtowaniu porządku międzynarodowego.

  • Galeria zdjęć

    • brak danych