Nasza szkoła bierze udział w ogólnopolskim projekcie Fundacja OliEdu realizowanym dla Ministerstwa Edukacji Narodowej pod nazwą „Szkoła bez Przemocy – Razem dla Zdrowia! Wspieranie zdrowia psychicznego poprzez przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej.”To wyjątkowa inicjatywa, której głównym celem jest promowanie dobrych praktyk wspierających zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży.Dzięki temu będziemy mogli dzielić się doświadczeniami i pomysłami w zakresie przeciwdziałania przemocy rówieśniczej. Pozwoli nam to być częścią działań, wpływających na budowanie bezpiecznej, empatycznej i wspierającej społeczności szkolnej. Szczegóły dotyczące projektu znajdują się na stronie internetowej www.oliedu.pl
Aktualności
Szkoła bez Przemocy – Razem dla Zdrowia
Szkodliwość filmików typu reels dla społeczności w XXI wieku
Uczennice klasy 2B: Julia Barłoga, Marta Burak i Lena Kosakowska, przeprowadziły w Szkole Podstawowej nr 130 w Łodzi zajęcia dla uczniów klas 4 i 5 pt. „Szkodliwość filmików typu reels dla społeczności w XXI wieku”. Prezentacja i scenariusz spotkania powstały na lekcji wychowania obywatelskiego. Podczas warsztatów rozmawiały o tym, jak krótkie filmiki wpływają na nasze relacje, koncentrację i postrzeganie świata. Uczniowie byli bardzo zainteresowani tematem, chętnie zadawali pytania i aktywnie brali udział w dyskusji. Gratulujemy naszym uczennicom zaangażowania i świetnego przygotowania!
Career Essentials in Generative AI by Microsoft and LinkedIn
Z radością informujemy, że Laura Majda uczennica klasy 1b ukończyła prestiżowy kurs "Career Essentials in Generative AI by Microsoft and LinkedIn" przygotowany przez Microsoft i LinkedIn, który wprowadza uczniów w fascynujący świat generatywnej sztucznej inteligencji. Program przedsięwzięcia składał się z 6 modułów w języku angielskim zawierających filmy edukacyjne i interaktywne quizy. Laura uzyskała bardzo wysoki wynik końcowy, bo równy 90%!
Dzięki uzyskanemu certyfikatowi uczennica ma na stałe przypisane wyróżnienie na Linkedin co daje jej przewagę konkurencyjną na studia i do pracy. Uzyskała również praktyczne umiejętności w zakresie narzędzi AI oraz ocenę celującą z biznesu i zarządzania. Brawo!
Awans siatkarek
1 grudnia 2025 r. na boisku XXIII Liceum Ogólnokształcącego w Łodzi reprezentantki naszej szkoły rozegrały mecze eliminacyjne w gr. IV mistrzostw szkół ponadpodstawowych w piłce siatkowej. Dziewczęta uzyskały pewny awans do drugiej rundy eliminacji zajmując pierwsze miejsce.
Wyniki uzyskane przez naszą drużynę:
XXIX LO – VIII LO 2:0
XXIX LO – XXIII LO 2:0
Żeńska reprezentacja w halowej piłce siatkowej XXIX LO wystąpiła w składzie:
Jabłońska Kalina, Kozłowska Zoja, Lachowska Roksana, Linczewska Wiktoria, Moks Mia, Musiałek Zuzanna, Norbert Nina, Staniszewska Zuzanna, Wosiakowska Anna, Woźna Maja, Zawistowska Oliwia, Bielenik Agata. Opiekun zespołu: Robert Kopka
Gratulujemy
Awans koszykarek
Nasze koszykarki zainaugurowały rozgrywki "Licealiady". W pierwszym turnieju dziewczyny zwyciężyły swoją grupę pokonując XXIII LO oraz Szkołę Mistrzostwa Sportowego Marcina Gortata! Tym samym z pierwszego miejsca awansowały do turnieju półfinałowego. Gratulujemy!
Niestety naszym koszykarzom ta sztuka się nie udała ale brawa za walkę.
Ogólnopolskiego Festiwalu Piosenek Marka Grechuty – sukces naszej uczennicy
Miło nam poinformować, że nasza uczennica Laura Dudowicz została finalistką i laureatką Ogólnopolskiego Festiwalu Piosenek Marka Grechuty pod patronatem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Sławnie.
Link do wydarzenia: https://liblink.pl/ToDJaO0WEL
Pani Dyrektor osobiście pogratulowała uczennicy wyróżnienia i trzyma razem z nami kciuki za kolejny sukces!
Przedsiębiorczy Obywatel
Nasza szkoła jako 1 z 10 z całej Polski zakwalifikowała się do projektu edukacyjnego „Przedsiębiorczy Obywatel” realizowanego w ramach programu Ministra Edukacji pt. „Młodzi obywatele”. W związku z tym przedsięwzięciem 20.11.2025 przedstawiciele Stowarzyszenia „Edukacja Praktyczna” w Łodzi odwiedzili Bytnarówkę i przeprowadzili w klasie 1b i 1c warsztaty z zakresu przedsiębiorczości, ekonomii i zaangażowania społecznego powiązane z wykorzystaniem nowoczesnych technologii tj. rozszerzonej rzeczywistości AR (Augmented Reality) i gier edukacyjnych.
Integralną częścią projektu był ogólnopolski konkurs skierowany do uczniów, który polegał na opisaniu biznesplanu przyszłej firmy lub inicjatywy społecznej. To oczywiste, że nasi uczniowie chętnie przystąpili do konkursu. Od października intensywnie pracowali nad zadaniem konkursowym rozważając różne pomysły, koncepcje. Jaka była nasza radość gdy otrzymaliśmy wiadomość z werdyktem jury.
A oto on:
Oskar Michalak, uczeń kl. 1b zajął I miejsce w kategorii społecznej! Praca Oskara pt. „EkoKapsuła” zdeklasowała konkurencję. Poniżej zamieszczamy cytat decyzji komisji:
„Ten projekt to definicja "Przedsiębiorczego Obywatela". Pomysł grywalizacji recyklingu jest genialny, a plan wdrożenia stuprocentowo realistyczny (budżet 900 zł oparty na Samorządzie Uczniowskim i sklepiku) .To jedyny projekt, który zdefiniował profesjonalne mierniki sukcesu (KPI), co świadczy o najwyższej dojrzałości w zarządzaniu”.
Brawo Oskar! Jesteśmy dumni z naszych uczniów, którzy nie boją się wyzwań, są aktywni i chętnie rozwijają w sobie postawę przedsiębiorczą!
Wyniki Szkolnego Budżetu Obywatelskiego
Udany start piłkarek ręcznych
We wtorek nasze uczennice rozegrały mistrzostwa Łodzi w piłce ręcznej. Dziewczyny zajęły V miejsce. Do gry o 3 miejsce zabrakło jednej bramki, decydowały o tym rzuty karne, w której to drużyna przeciwna okazała się lepsza. Na szczególne wyróżnienie dla drużyny zasługuje Marysia Sicińska, która drogą losowania została bramkarką i świetnie spisał się na tej pozycji. Brawo drużyna!
Uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w symulacji obrad Executive Board WHO
W piątek 14 listopada troje uczniów naszej szkoły: Filip Wojciechowski z kl. 3b, Natalia Kotecka i Krzysztof Lichawski z kl. 4e, wzięli udział w symulacji obrad Executive Board Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), zorganizowanej przez Fundację Dyplomacja Przyszłości. Celem tych zajęć było przybliżenie młodzieży mechanizmów działania organizacji międzynarodowych oraz rozwijanie kompetencji negocjacyjnych, językowych i społecznych.
Nasi uczniowie wcielili się w rolę przedstawicieli resortów zdrowia trzech państw: Etiopii, Japonii i Zimbabwe. Podczas obrad prowadzili intensywne negocjacje dotyczące kluczowych wyzwań globalnych, takich jak:
- wsparcie państw rozwijających się w zakresie dostępu do wody pitnej i szczepień,
- skutki zmian klimatycznych dla zdrowia publicznego,
- równość płci i prawa reprodukcyjne,
- mechanizmy finansowego wsparcia dla krajów o niższych dochodach.
Symulacja była nie tylko okazją do pogłębienia wiedzy o zdrowiu globalnym, ale także do praktycznego zastosowania umiejętności pracy zespołowej, argumentacji i dyplomacji. Uczniowie wykazali się dużym zaangażowaniem, wiedzą i otwartością na współpracę międzynarodową.