Bytnarówka bierze udział w pilotażowym projekcie, którego celem jest przetestowanie w praktyce szkolnej kluczowych zadań planowanej reformy edukacyjnej.
Jak czytamy na stronie Kuratoriom Oświaty w Łodzi:
„Chodzi o przygotowanie kuratorów, dyrektorów i nauczycieli do wdrażania reformy programowej #KompasJutra. Projekt ma wzmocnić komunikację i współpracę między kuratoriami oświaty, szkołami oraz ekspertami edukacyjnymi, a także stworzyć przestrzeń do dialogu, wymiany doświadczeń i wdrażania nowoczesnych rozwiązań w edukacji.
Łódzcy Ambasadorzy Reformy to dyrektorzy szkół:
Bogumiła Cichacz, Szkoła Podstawowa nr 70 w Łodzi;
Katarzyna Paliwoda, XXIX Liceum Ogólnokształcące w Łodzi;
Katarzyna Polasik, Integracyjna Szkoła Podstawowa nr 67 w Łodzi;
Sławomira Wenus, Szkoła Podstawowa nr 5 w Zespole Sportowych Szkół Ogólnokształcących w Skierniewicach;
Grażyna Sobieszek, Szkoła Podstawowa w Popowie;
Iwona Pietrzak, Szkoła Podstawowa nr 9 w Kutnie;
Agata Ostalska, Szkoła Podstawowa w Rzeczycy;
Izabela Misztela, Szkoła Podstawowa nr 3 w Piotrkowie Trybunalskim;
Agata Wojciechowska, Szkoła Podstawowa nr 5 w Bełchatowie;
Renata Pawlikowska, Szkoła Podstawowa nr 4 w Sieradzu,
Agnieszka Stępień, Szkoła Podstawowa w Zapolicach;
Jarosław Ambroziak, Szkoła Podstawowa w Kaszewie
Zadaniem Ambasadorów jest upowszechnianie informacji o celach reformy, wspieranie nauczycieli w adaptacji do nowych podstaw programowych i narzędzi pracy, a także budowanie pozytywnego wizerunku szkoły jako miejsca rozwoju kompetencji i dobrego samopoczucia”.
Szkoły biorące udział w pilotażowym projekcie podzielą się z pracownikami IBE doświadczeniem w zakresie realizacji projektów edukacyjnych.
Efektem pracy Ambasadorów będą materiały edukacyjno – poglądowe w formie poradników, które mają na celu wspierać dyrektorów oraz nauczycieli we wdrożeniu różnego rodzaju innowacyjnych rozwiązań w związku z planowanymi zmianami organizacyjnymi przyszłej reformy.
Zasoby przygotowywane przez IBE w formie Repetytorium posłużą środowisku oświatowemu jako materiały poglądowe wspomagające wdrożenie w praktyce szkolnej zapowiadanych przez autorów nadchodzącej reformy - tygodni projektowych.
Przygotowywany jest również obszar z publikacjami online - materiałów cyfrowych i pomocy multimedialnych w zakresie promowania nowoczesnych metod pracy, sposobów oceniania, różnego rodzaju rozwiązań organizacyjnych i wszelkich działań innowacyjnych udoskonalających pracę placówek oświatowych.
Dyrektor Katarzyna Paliwoda została zaproszona do grona 217 dyrektorów - liderów z Polski, aby podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie tworzenia szkoły przyjaznej i nowoczesnej.